Är ni en förskola, skola eller familjedaghem som vill komma på teater hos oss?
Ring oss på 08–669 00 60 eller mejla info@teatertre.se, så hjälper vi er att boka platser.
Förskolor och skolor får 50 % rabatt!
Alla skolor, förskolor och pedagogisk omsorg i Stockholm (stad och region) får halva priset!
Med Kulanpremien eller Regionsubventionen kostar biljetten endast 75 kr.
Pedagoger går alltid kostnadsfritt!
Välj mellan datum och föreställningar nedan!
Kalendarium på Teater Tre hösten 2025
September 2025
Tisdag 2 september kl. 9.15 & 10.45 Det kommer tigrar (2.5-6 år)
Onsdag 3 september kl. 10.45 Det kommer tigrar (2.5-6 år)
Tisdag 16 september kl. 9.15 & 10.45 Jag Kan! (2-5 år)
Onsdag 17 september kl. 9.15 & 10.45 Jag Kan! (2-5 år)
Torsdag 18 september kl. 9.15 & 10.45 Jag Kan! (2-5 år)
Onsdag 24 september kl. 10.00 Kurt och Kio (3-6 år)
Torsdag 25 september kl. 9.15 & 10.45 Kurt och Kio (3-6 år)
Tisdag 30 september kl. 9.15 & 10.45 Det kommer tigrar (2.5-6 år)
Oktober 2025
Onsdag 1 oktober kl. 10.45 Det kommer tigrar (2.5-6 år)
Torsdag 2 oktober kl. 9.15 & 10.45 Det kommer tigrar (2.5-6 år)
Tisdag 7 oktober kl. 9.15 & 10.45 Jag Kan! (2-5 år)
Onsdag 8 oktober kl. 10.45 Jag Kan! (2-5 år)
Torsdag 9 oktober kl. 9.15 & 10.45 Jag Kan! (2-5 år)
Måndag 27 oktober kl. 11.00 & 13.00 Illervillervalla (3-6 år) Novemberlov!
Tisdag 28 oktober kl. 13.00 Illervillervalla (3-6 år) Novemberlov!
November 2025
Tisdag 4 november kl. 9.15 & 10.45 Det kommer tigrar (2.5-6 år)
Onsdag 5 november kl. 10.45 Det kommer tigrar (2.5-6 år)
Tisdag 11 november kl. 9.15 & 10.45 Kurt och Kio (3-6 år)
Onsdag 12 november kl. 10.45 Kurt och Kio (3-6 år)
Torsdag 13 november kl. 9.15 & 10.45 Kurt och Kio (3-6 år)
Tisdag 18 november kl. 9.15 & 10.45 Jag Kan! (2-5 år)
Onsdag 19 november kl. 9.15 & 10.45 Jag Kan! (2-5 år)
Torsdag 20 november kl. 9.15 & 10.45 Jag Kan! (2-5 år)
Teater Tre har mångårig erfarenhet av dramapedagogiskt och konstnärligt arbete med barn och unga. Det pedagogiska perspektivet genomsyrar alla våra föreställningar, och de har alla tillhörande pedagogmaterial som du som pedagog kan använda före och/eller efter föreställningen. Genom samtal, inlevelse och dramaövningar fördjupas den konstnärliga upplevelsen.
Skapande skola/Skapande förskola
Vi skräddarsyr Skapande Skola- och Skapande Förskola-projekt utifrån era önskemål eller baserat på våra föreställningar. Vi kan göra allt från workshops och teaterimprovisation till interaktiva samtal. Tillsammans med er bygger vi ett upplägg som passar för er verksamhet.
Kontakta oss för mer information och bokning:
Skicka ett mejl / 08 - 669 00 60
Läs mer om Skapande Skola/Skapande Förskola på Kulturrådets hemsida.
Kulturombud hos Kulan!
Du som är kulturombud kan också få mycket stöd och tips hos Kulan.
Kulan är Stockholms stads mötesplats för samverkan mellan förskolan, skolan och kulturlivet. Läs mer om stöd till kulturombuden på Kulans hemsida.
Här kan ni titta och läsa tillsammans med barnen om hur det är att komma till Teater Tre
Aktuella pedagogmaterial (PDF)
Några tips till dig som pedagog inför, under och efter teaterbesöket
- från Manilla Ernst, barnkultur- och teatervetare vid Centrum för barnkulturforskning
Inför teaterbesöket
Förmedla lust, nyfikenhet och förväntan. Tala med barnen om vad ni ska se. Hur ska ni ta er dit? Hur tror ni det kommer att se ut i scenrummet? Vem kommer att vara på scen?
Under teaterbesöket
Låt barnen ta in föreställningen på sitt personliga och individuella sätt. Teatern har också ansvar för det som händer i salongen!
Efter teaterbesöket
Förmedla lust, nyfikenhet. Skapa utrymme för diskussion/bearbetning efteråt. Börja gärna med minnesrunda! Tala om föreställningens alla delar. Respektera och uppmuntra varje barns smak, åsikter och upplevelser av föreställningen. Det finns inget facit!
Riksteaterns lärarhandledning
"Att öppna nya världar"
Om du som pedagog vill förbereda dig lite extra inför ett teaterbesök finns Riksteaterns handledning "Att öppna nya världar". Den är framtagen för att ge skolpublik "möjlighet att stanna kvar i sin upplevelse av pjäsen, reflektera och samtala" om frågor som teaterföreställningar kan ge upphov till.